Despre trenduri

Despre trenduri sau cum poți identifica oportunitățile corecte, din timp!

Trăim într-o lume în continuă mișcare și care ne surprinde mereu.

Aceasta este realitatea noastră din ultimii ani și un fapt general valabil care pe noi ca oameni de business ne solicită din punct de vedere al nevoii de a găsi soluții pentru a putea preîntâmpina trend-uri, schimbări de comportament de consum și nevoi de consumator.

Astfel, în acest context misiunea unui antreprenor poate fi cu atât mai dificilă cu cât piața și consumatorii pot părea uneori imprevizibili și business-urile care nu demult erau de success, acum fie au atins un plafon, fie încep să vadă scăderi.

Atunci când vine vorba despre un business deja existent, acestea sunt puternic influențate de trenduri și de stadiul în care acestea se află. Astfel vom vorbi despre: Ce sunt trendurile de consumator

Care sunt ciclurile de viață ale trendurilor?

Care este modul în care stadiul de viață al trendului iți poate impacta business-ul?

Cum poți răspunde fiecărui ciclu de viață al trendului pentru a putea avea un business de succes pe termen lung?

Poze site Zesty (1)

Ce este un trend de consumator? 

Trendurile sunt comportamente de cumpărare și obiceiuri de consum. Ele iți pot arăta atât ceea ce consumatorii cumpără cât și ce sumă sunt dispuși cheltuie. De asemenea, trendurile iți pot arăta și cum produsul sau serviciul tău este folosit și cum vorbesc consumatorii despre acesta. 

Există multe surse de unde poți obține gratuit informații despre trendurile de consumatori, dar voi lăsa aici un link către un raport pe care noi le considerăm ca fiind foarte bun, și care oferă o viziune mai amplă asupra trendurilor. 

Care sunt ciclurile de viață ale un trend de consumator? 

Poze site Zesty

Pe scurt există 3 cicluri în viață unui trend de consumator:  

Emergent – vorbim aici despre trenduri noi, care abia acum încep se manifeste. 

Dominant – trendul se manifestă deja de ceva timp, și a ajuns intre ușor ușor în normalitatea consumatorilor. Găsești mai multe aici.

Rezidual – deja aici vorbim despre trenduri care sunt la finalul ciclului lor de viață, și care urmează iasă din comportamentul consumatorilor, fiind fie înlocuite de trenduri noi, fie pur și simplu devin irelevante pentru contextul actual. Citește mai multe aici.

Pe lângă aceasta definiție ușor academică, este important înțelegi cum indentifici corect ciclul în care se află fiecare trend pentru a putea lua deciziile corecte pentru business-ul tău.  Am scris câte un articol dedicat fiecărui ciclu de viață al trendurilor.

Le descoperi mai jos:

Zesty Agentia de marketing si publicitate dedicata nevoilor afacerii tale

ANDREI: 0764.513.279

ANDRA: 0737.108.790

andrei@brandtoprofit.ro

andra@brandtoprofit.ro